BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ'NDE YAŞAMAK NASIL BİR ŞEYDİR? HOW IS LIFE IN U.A.E ?

Pazar, Kasım 14, 2010

I cooked all of them!..

Evet biliyorum yemek blogu değil burası. Ama ben yemek yapmayı seviyorum ve bir çok zaman vaktimin çoğu bu iş için harcanınca blogum'da neden yaptığım yemekleri sergilemeyeyim ki? Tabi ki uzun uzun tariflerini anlatmayacağım. merak edenler olursa onlara ayrıca açıklayabilirim. Şimdi başlasın göz ziyafetlerimiz; 


"FAJİTA" Meksikalıların yemeklerine bayılıyorum. Meksikalıların yemeklerini onların mexican olduklarını bile bilmeden önce sevmeye başlamışım bunu sonradan farkettim. Burada marketlerde bolca mexican sosları ya da çoğu şeyi bulabiliyorsunuz. Bunlardan biri de Tortilla. Acılı, ıspanaklı, baharatlı vs. Tortilla'yı bulunca yanına da Fajita denemesi olmadan olmaz. Tabi ki 3 renk sosları ile. Guacamole dip sos yerine sarmısaklı fesleğen sosu, salsa, ekşi krema yerine süzme yoğurt...

"Mercimek köfte"

"Annemin tarifi ile süper-şipşak poğaçalar"

"Evliliğimizin 1. yıldönümü yemeği" Kremalı Köfte topları, Patlıcan salatası, Zeytinyağlı taze fasulye, Patates püresi, Pilav, Çeşitli peynirler ve Şarabımız.

"İlk pizza" şimdi ekipmanlarımızı genişlettik, daha profesyonel görüntüler çıkartıyorum.

"Etli biber dolması" Bu boyutta ve altları düz biberleri burada bulmak oldukça zor.  Çoğunun boyutu 1 tanesi ile bir kişiyi doyurabileceğiniz şekilde oldukça büyük. şansım yaver gitti ve organik küçüklerinden bulunca hemen aldım. Göründüğü üzere hepsi tek tek paketlenmiş nedense ve 5 tane dolma 9,80 dirhem.. 

"Ciğer Tava"

"İlk rakı soframız" rakı bardağımız yok ama rakımızın yanında patlıcanımız, böreğimiz, peynir ve diğer mezelerimiz mevcut.

"Benmari yöntemi" Çikolatalar altta kaynayan suya değmeyecek.  Daha kolayı microwave'de 30 sn. de oluyormuş. onu daha sonradan keşfettim.

Pasta yapmak zahmetli bir iş. Efo'nun doğum günü hediyesini bu sene çalışmayan bir bayan olarak Pasta yaparak taçlandırmak istedim. Kakaolu Meyvalı ikimizin de damak tadına hitap eden bir şey çıktı ortaya.

"Efo'nun doğum günü pastası"

"Kocişimin 29. yaşı kutlu olsun"

İlk pasta denemem başarıya ulaştığı için mutluyum.

"Et Hıçın"

Et hıçın Efo'nun ailesi arasında önemli bir yemek. Yöresel ve çok özel. Karaçaylıların yaptığı bu böreği aslında pişirme işinden biraz anlıyorsanız yapabilirsiniz. Zor sayılmaz. Ancak istenen tadı tutturmak tecrübeye kalıyor. İlk defa tek başıma denedim. Görüntüsünü benzettim ancak tadı çok güzel olsa da orjinali gibi değildi. Biraz daha staja ihtiyacım var. Yine de kocamın doğum günü haftasını unutulmaz kıldı.

"Mantı"

Ramazan'da iftara misafir davet etmek bizde adettir. Evin bereketi artar derler. Bu ramazan sanırım 2 akşam misafir ağırlayabildik. Mantı da bizim en bereketli ve doyurucu yemeklerimizden. Kalabalık bir erkek grubunu ağırlamak için birebir. Ancak çok yapalım derken biraz abartmışım sanırım. Neredeyse bir günümüz mantı kapatmakla geçti. Efo'nun yardımları olmasaydı bitiremezdim.

"Mantının yanında zeytinyağlı Barbunya, Peynirli börek ve iftariyelikler"

"The Mantı"

Salata her şekilde kolay ve güzel ama bu renklerle daha güzel.

"Muffin"

Muffin yapmak güzel, fotoğraflarını çekmek daha güzel, Efektleri ile uğraşmak daha da güzel :)