BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ'NDE YAŞAMAK NASIL BİR ŞEYDİR? HOW IS LIFE IN U.A.E ?

Salı, Aralık 07, 2010

Henna



Cnn ile giriştiğimiz bir diğer aktivite ise arap kadınlarda gördüğümüz gibi ellerimize kına yaptırmaktı. Tanıştığım bir kaç arap bayana (bugünlerde oldukça hızlı bir şekilde farklı kültürlerden arkadaş ediniyorum) nereden yaptıracağımı sordum, genelde her salonda yapıldığını öğrendim. İlk önce Al Wahda mall'un içinde bir salona gittik ama onlar yapmıyorlarmış. Bize yakında bir yerin numarasını ve ismini verdi. Benim için büyük bir sınava girişerek Sudanlı bayanı aradım. Biraz zor oldu ama telefonda çok kötü telaffuzlu bir ingilizceyi anlayıp hem de onun tarif ettiği yeri bulabildim. Bu sınavı da geçtiysem artık bu memlekette ayakta durabilirim..
İlk izlenimlerimiz mekanın sıcak, pis ve dağınık olduğuydu. Sonradan öğrendiğime göre zaten genellikle henna salonları bu şekilde oluyormuş. İki elinize yaptırmak 50 Dhs. Sanırım içine ve dışına yaptırmanın fiyatı değişiyor ama bizden sadece elli aldılar. Fotoğrafta gördüğünüz kız bizim Türk olduğumuzu öğrendiği ilk dakikada bize "Muhammed ve Nur"u tanıyıp tanımadığımızı sordu. Sonradan anladık ki Kıvanç Tatlıtuğ'un Gümüş dizisinden bahsediyormuş. Aşk-ı Memnu yeni başladığı için henüz onun fanatiği olmamış ama orada çalışan tüm bayanlar biz Kıvanç'ın gerçek ismini ve soyismini söyleyince dikkat kesildiler. Türkiye'deyken duymuştum medyada "acaba Türkiye kendini dizileri ile yurtdışına pazarlayabilir mi?" diye tartışmalar vardı. Yaşadım, öğrendim, evet pazarlayabilir hatta pazarlamış bile.. Hennalarımızı yaptırmamız bittiğinde fotoğraf faslı başladı. Hepsi telefonları ile teker teker farklı varyasyonlarda bizimle fotoğraf çektirdiler ve çok eğlendiler nedense.. Belkide tanıdıklarına bizi Kıvanç'ın arkadaşları olarak anlatacaklar, bilmiyorum..


Fotoğraf önemli bir unsur hayatımda. Eğer yeni bir yer keşfediyorsam orayı fotoğraflamam lazım aksi takdirde kendimi orayı keşfetmiş saymam. Model fotoğrafları ise farklı bir şey, bu daha çok Cnn'ın sevdiği türden şeyler. Yeni Canon powershot makina, yeni hint işi şallar ve elimizde hennalarımız olunca da poz vermeden geçmedik... Favorim Picasa da effectlerde oldukça yardımcı oldu.


2 yorum:

  1. cicim, 2011 sezonunu açmanı bekliyorum, yeni yazılar ne zaman geliyor :)

    YanıtlaSil
  2. harika olmus bu fotolar bayildim...

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum.