BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ'NDE YAŞAMAK NASIL BİR ŞEYDİR? HOW IS LIFE IN U.A.E ?

Pazar, Temmuz 11, 2010

1 Haziran Salı

Bugün yine temizlik ve yerleştirmeyle geçti. Yeni tencere setimi açtım. Mutfak dolaplarını temizledim. Banyoya girmek üzereyken aseton aramakla başlayan maceram tüm bavulu dolaba yerleştirmekle son buldu. gün içinde ev komşunun tutumuna göre soğuk olabiliyor. Onlar çok soğukda çalıştırdıklarında ben de salonu dengede tutmak için pencereleri açıyorum. hatta üşüdüğümde sanki sobanın başında ısınıyormuþş gibi sırayla önümü ve arkamı dönerek pencerenin önünde ısınyorum. Bu akşam Efo'nun özlediği gibi pilav yaptım. Elektrikli ocak kullanmaya yeni yeni alışıyorum. Prinçten mi yoksa ocaktan mı bilmiyorum ama kavrulmuş prinçler hiç de ümit vaat etmiyordu. neyse ki suyu döktükten sonra normale döndüler de alıştığımız Pilav tadına ulaştım, sanırım doğru tercih etmişim..


Bu dünyada taharet musluğunu doğru şekilde kullanan sadece biz miyiz acaba çok merak ediyorum. Bu şaşkınlığımı anlatmam lazım. Nedense müslüman ülkeye geldiğim için bizim gibi bir musluk kullanacaklarını sanmışım. ilk tuvalete girdiğimde klozetin yanındaki duş başlığını gördüm. normal duş başlığına göre 1/4 büyüklükte yanında çeşmesi olan bir şey. ilk düşündüğüm şey banyonun yerlerini yıkamak için olduğu idi. ne düşünceli adamlar bile demiş olabilirim içimden! ama taharet musluğunu açmak için sağ tarafa elimi attığımda anladım o başlığın ne işe yaradığını. Bir kere o kadar basınçlı ki ilk denememde baştan aşağıya su içinde kaldım. Bir erkek için kullanışlı olabilir ama bir kadın için bence felaket. hiç olmasaydı daha iyiydi. sanki her seferinde baştan aşağıya kıyafetlerimi değiştirmek zorunda kalacakmışım gibi hissediyorum.

Bu evdeki bazı şeyler lüx sınıfına giriyor, bazı temel sayabileceğim şeyler ise eksik.. Örneğin mikrodalgamız var ama buzdolabımız küçük ve nofrost değil. LCD HD televizyonumuz var ama gardroplarımız küçük ya da tuvalet masası gibi kullanacağım bir dolap yok. Büyük denebilecek bir orta sehpamız var ama mutfakta bulaşık makinasının tezgahın altına girebileceği yer yok. aklıma geldikçe bu örnekleri çoğaltabilirim.. bu durum bana komik bile geliyor.. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum.