BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ'NDE YAŞAMAK NASIL BİR ŞEYDİR? HOW IS LIFE IN U.A.E ?

Çarşamba, Temmuz 21, 2010

shopping zor! işte kanıtlar..


Alışveriş zor zanaat.. Buraya geldiğimizden beri birçok kere doğru aldığımı sanarak eve yanlış, gereksiz malzemelerle döndüm. Artık akıllanıyorum akıllanmasına da bu sefer de alışveriş süreleri gittikçe uzuyor. Önceden haftada bir yaptığımız market alışverişini artık iki haftada bire düşürdüm. Çünkü markete girmekte çıkmakta ayrı bir mesai istiyor, 3 limon alacağım çıkacağım olmuyor malesef. Alanlar geniş, çeşitler çok ve hepsi de al beni, al beni, incele beni diyorlar.. 
Carrefour yakın olsa da bir Hint markası olan LuLu supermarket'in fiyatları daha uygun ve bize hitap eden çeşitleri daha çok. Hem de Mall'un içinde olduğu için yemek, gezme, alışveriş birarada oluyor. 
Gelelim ilk başlarda boş boş baktığım ama artık gözlerimin aşinalık kazandığı market görüntülerine.. Herşeyden yüz milyon tane olan reyonlara.. 
Aslında daha çok fotoğraflanacak detaylar var ama maalesef  'No Photo, No Eat, No Smoke' alandan ancak bunları telefon sayesinde elde edebildim.


Binlerce Patates.. Sağa doğru anlamsızlaşıyor, sola doğru kötüleşiyorlar. En iyi mantık tanıdık gelenlere yönelmek, ortası candır.

Patlıcan ailesi. Ailemizin en sevdiği ve en çok tükettiği sebzedir kendileri. ne çeşit aramıştınız? Büyük, Küçük, Uzun, Düz, Beyaz... Ama burada tanıdık gelen mantığı işlemiyor çünkü onlar hep kötü durumdalar. Şu big, tombik olanları tercih ediyorum ama alıştığımız tat yok, çok çekirdekli ve acılar.

Merak eden isimlerini araştırsın. Tadına bakmak bir tarafa ellemeye bile korktuğumuz bir sürü meyve. Tabi ki çoğu 'from India'







Fasulyecikler.. Henüz cesaret edip test etmeye başlamadık, zamanla o da olacak inşallah.. :)

Zencefil, Yer fıstığı vs. vs. bu kahverengi reyonlar pek bana göre değil.

Carrefour'da da öyleydi burada da aynı; Limonlar hep Türkiye'den. Yurdumun kasa kasa limonları nasıl da güzel gözüküyorlar.

Bir çeşit; her çeşit 'Pickle' reyonu. Aklına gelebilecek herşeyin ezmesi, turşusu..

Ve haftalardır aradığım biber salçasını; en yakın olan şeyi buluyorum. Evet tam olarak istediğim şey değil ve muhtemelen oldukça da acı ama buna da şükür :) Kahvaltıda çemen keyfi bizi bekler..

Binlerce mayonez. Knorr'un 'red chili mayonnaise' i super!

5 çeşit mercimek! Turuncunun bütün tonları mevcut.

Ve işte 'al beni' reyonlarından biri. Karşı tarafı da bu yoğunlukta devam ediyor. Cipslerin gücü adınaaa!!..

Evimize gelmeyi başarmış bu haftanın şanslı India chipsi. Geçen hafta denediğimizi çok beğenmemiştik bu haftaki 'Muz cipsi'. Adı bile mide bulandırıyor aslında ama yeni tatlar denemekte ısrarcıyım. 
İçindekiler : Muz, Zerdeçal tozu, Tuz ve Hurma Yağı.
Kötü değil ama gerekli de değil.. :)

living in the United Arab Emirates

1 yorum:

  1. :).. gusel olsun hersey senin icin.. negzel yapmissin yeni bisi deneyerek ..
    sabah sabah yagmurlu ( evet temmuzun ortasi deli yagmurlu) istanbul sabahinda is yerimden bu monotonlukta birielriin bisielri degistirdigni ve kuyruklu killi meyvelerin oldugu bi markette gunluk alisverisini yaptigni gormek iyi geldi. yaz daha .. gaye

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum.